Bloomberg v sobotu 5.2. na svojej webovej stránke zverejnil titulok „Rusko napadlo Ukrajinu“. Príspevok na webe „visel“ viac ako 20 minút, kým ho odstránili. Agentúra vysvetlila, že sa pripravovali „titulky pre rôzne scenáre“ a zmienka o údajnej ruskej agresii sa dostala na verejnosť omylom.

„Titulok “Rusko napadlo Ukrajinu” bol zverejnený na našej webovej stránke nedopatrením… Chyba nás veľmi mrzí. Titulok bol odstránený a príčinu vyšetrujeme,“ napísala agentúra Bloomberg.

Hovorkyňa ruského ministerstva zahraničných vecí Marija Zacharovová v sobotu kritizovala rezort diplomacie USA za mlčanie v kauze agentúry Bloomberg. Na svojom konte na sociálnej sieti Telegram naliehala na ministerstvo zahraničných vecí USA, aby zverejnilo správu o všetkých „fejkoch Bloombergu“, „keď už“ nedávno komentovalo kauzu ruskej spravodajskej spoločnosti RT, aj keď pre svoje obvinenia nemalo dôkazy.

„O Bloombergu je faktov viac ako dosť, ale štátny departement mlčí,“ upozornila Zacharovová, ktorá uviedla, že Washington finančne podporuje aj nemecký kanál Deutsche Welle financovaný i z nemeckého štátneho rozpočtu.

„Toto hovorí samé za seba – stroj NATO na propagandu ide na plný plyn,“ deklarovala Zacharovová.

Zdroj

By Archa21