Na 1. československej odbornej konferencii lekárov a odborníkov, ktorá sa uskutočnila 27. januára, vystúpilo mnoho zaujímavých hostí. Medzi nimi rezonovala česká investigatívna novinárka Markéta Dobiášová, ktorá otvorene hovorila o svojej práci počas koronakrízy.

„Čím silnejšie emócie, tým silnejší nástroj manipulácie,“ povedala reportérka. „Každý šéfredaktor chce, aby mu novinár priniesol príbeh. Príbehu totiž nechýbajú emócie a tie fungujú, najviac zaberajú, ak chcete,“ vysvetlila. „Hovorím o niekoľkoročnej, v praxi overenej pravde. Emócie sú veľmi veľmi žiadané. Zaberajú vždy, to vie priemerný novinár, marketér, piárista, politik. Priemerný editor i šéfredaktor vie, že emócie zbierajú lajky, zvyšujú sledovanosť, počúvanosť, čítanosť, predajnosť. Čím väčšia predajnosť, tým väčšia reklama, tým väčší zisk. A tým väčší vplyv. Pre všetkých zúčastnených. Myslím, že netreba hovoriť o tom, že pre väčšinu majiteľov komerčných médií sú príjmy z inzercie rozhodujúcim činiteľom, a kvalita spravodajstva sa dosť často, a bohužiaľ, stáva vecou druhoradou. Sú to emócie, ktoré sú zároveň jednoducho zneužiteľné. Čím väčšie emócie, tým väčší nástroj manipulácie. Strach je na najvyššej priečke,“ myslí si Markéta Dobiášová.

Video:

Zdroj: video aj tu.

By Archa21