Na stránke známeho slovenského hračkárstva Dráčik je nový banner s textom, v ktorom sa píše, že Slovensko odmieta akúkoľvek účasť vo vojne na Ukrajine.

„Žiadne zbrane, žiadne akože mierové, čiže vojenské sily. Nechceme predlžovať utrpenie ľudí žijúcich na Ukrajine. Týmto si priamo vypýtame vojnu na našom území. Vojna je utrpenie, smrť, ničenie. Tí, ktorí to plánujú, dobre vedia, o čom píšem. Táto krajina vám nepatrí. Faktory ako sankcie, deštrukcia hospodárstva, plyn, ropa, inflácia, devalvácia, zvyšovanie cien, pandémia, zvyšujú nervozitu, napätie, chaos a tiež slúžia na výbuch spoločnosti končiaci vojnou,“ píše hračkárstvo.

Podľa firmy sú zámerne, systematicky vytvárané chaotickými, hlúpymi rozhodnutiami založenými na povrchných argumentoch s jasným cieľom: čo najväčší rozvrat a následný Európsky Mariupol.

„Rôzne kauzy, hádky, akože hádky cirkusových klaunov vo vláde a všetok ten balast v správach slúži na odpútanie pozornosti od toho, k čomu to smeruje. K našej likvidácii.“

Dráčik v jednej zo svojich rozprávok, ktoré zverejnil na webovej stránke, konštatuje, že do paláca sa nebadane vkradla Macocha. „Tomu, samozrejme, napomohli samotní občania, ktorí na konci roka 2019 žili v blahobyte, ktorý dosiahol v histórii Slovenska najvyššiu úroveň tým, že nadobudli pocit, že všetko je navždy a netreba sa starať o verejný a spoločenský život, štát, spravodlivosť, rozvoj, školstvo.“

V ďalšej z rozprávok hračkárstvo píše, že na Slovensko sa prikráda hnedý mor. „Čo čert nechcel, alebo chcel, napriek tomu, že celý pokrokový, vyspelý, čestný, zbrane nevyrábajúci a vojnu nikdy nevedúci svet si vojnu neželal, tak začala. Ono by človek očakával, že ak vypukne vojna, ktorú nechcete, tak sa ju snažíte čo najskôr ukončiť a uzavrieť mier.“

dr

zdroj: Dráčik.sk

Hračkárstvo sa tiež pýta, proti komu sú sankcie? „Nie náhodou proti tomu, koho najviac poškodzujú? Ale teraz najviac poškodzujú štáty Európy, čiže aj nás. V ďaleko väčšej miere ako Rusko. Akú to má logiku, že sa takto ničíme. Kto nás do toho tlačí a prečo? Toto dobrodružstvo nám môže zlomiť väz tak, že sa ocitneme v dobe kamennej. Ďakujeme strýčko Sam. Kto druhému jamu kope, tomu sa zelení? Asi nie. Sám do nej zahučí.“

Slovák si podľa značky Dráčik nechá dosť dlho na chrbte rúbať drevo. Zároveň si podľa firmy niekedy tak trochu zdriemne aj na 77 rokov.

„Ak chceme ešte existovať, tak sa musíme zobudiť a nenechať sa vťahovať do likvidácie. Toto sme my niekedy potrebovali a chceli? Kedy sme nasadli na tento vlak? V roku 1989, alebo skôr? Myslím, že je najvyšší čas vystúpiť a ísť vlastnou cestou. Rozchodíme to iba s pomocou Božou, ale rozchodíme, inak to nikdy nebolo.“

Nie je to pritom prvýkrát, čo sa firma predávajúca hračky pre deti priamo na svojom webe vyjadruje k aktuálnej situácii doma či vo svete. Pred pár mesiacmi hračkárstvo uverejnilo bannery proti uzatvoreniu obrannej dohode s USA. 

Na jeho webe sa objavilo nasledovné: „Milý Bože, ani sme sa nenazdali a opäť zúri vojna. Nenávisť, chamtivosť, bezcitnosť, hlúposť a lenivosť prekročili únosnú mieru. Dlhé roky na Ukrajine aj inde vo svete zomierajú ľudia, trpia deti. Ako sme im pomohli? Ako sme sa pričinili, aby si sadli za stôl a dohodli sa, keď toho sami neboli schopní.“

Zdroj: www.startitup.sk

By Archa21