Podľa Európskej únie šíria ruská televízia RT (pôvodne Russia Today) a tlačová agentúra, spravodajský portál a rozhlasová stanica Sputnik dezinformácie. O konflikte na Ukrajine prinášajú „skreslené a zavádzajúce informácie“.

Predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová oznámila, že končí obdobie, počas ktorého sa mohli spomínané médiá šíriť v Európskej únii. Na Twitteri oznámila, že sa ich Európska komisia chystá zakázať.

„Štátom vlastnené Russia Today a Sputnik a ich dcérske spoločnosti už nebudú môcť šíriť svoje lži, aby ospravedlnili Putinovu vojnu,“ uviedla Ursula von der Leyenová. Dodala, že Európska komisia pracuje na nástrojoch, akými by čo najskôr zabránila ich „toxickému a škodlivému dezinformovaniu v Európe.“

Zatiaľ nie je známe, či sa počíta aj so zákazom ďalších ruských médií a kedy presne k tomuto kroku príde pri RT a Sputniku.

RT už operátori vyradili

Televízie RT, ktoré financuje priamo Kremeľ, prišli v minulých dňoch na Slovensku o státisíce potenciálnych divákov. Kanály vypol Telekom, SwanUPCAntik Sledovanie TV. Napríklad Orange stanice v ponuke ani nemal. Jediným väčším hráčom so spomínanými stanicami je služba Lepšia TV.

„Za celý tím Lepšia.TV nás mrzí vzniknutá situácia, ktorá vo svete nastala. Samozrejme nepropagujeme násilie a s vojnou nesúhlasíme. Ponúkame vám však prístup ku všetkým dostupným informáciám,“ uviedla.

By Archa21